کد مطلب:195315 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:242

جوانان و قرآن
موج مقدس و فراگیر قرآنی كه در كشورمان وجود دارد و این همه نوجوانان و جوانان را در جلسات ترتیل و قرائت و مسابقات حفظ و خواندن و مفاهیم آیات، برگرد محور نورانی قرآن جذب كرده است،قابل ستایش و مایه شكر و سپاس است. انس با قرآن، دلهای جوانان را روشن و زندگیهاشان را با صفا می كند و عامل جذب آنان به پاكی و راه خدا می شود.

امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: هر جوان مومنی كه قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خون او در می آمیزد و خداوند او را با فرشتگان بزرگوارهمراه می سازد و قرآن روز قیامت نگهدارنده او (از دوزخ) خواهد بود:

«من قرئی القرآن و هو شاب مؤمن، اختلط القرآن بلحمه و دمه، وجعله الله مع السفره الكرام البرره و كان القرآن حجیزا عنه یوم القیامه.» [1] .

بخصوص، خانه هایی كه نوای خوش قرآن از حنجره های داوودی از آن ها به گوش می رسد و صبح و شام، جوانان صاحبدل و روشن ضمیر، همدم كتاب خدایی اند و لحظات خویش را با انس با قرآن سپری می كنند،مشمول رحمت خدا و هدایت قرآنی می شوند. اینگونه خانه های نورانی از تلاوت، در آسمانها تابان و فروزان است. امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:

خانه ای كه یك فرد مسلمان در آن قرآن تلاوت می كند، برای اهل آسمان نورانی دیده می شود، همچنان كه مردم دنیا در آسمان ستاره درخشان را می بینند. [2] .


[1] الحياه، ج 2، ص 164.

[2] كافي، ج 2، ص 610.